Pages

Friday, October 5, 2012

Svenska C planering

Vi måste organisera om redovisningarna av talen för vi hinner inte på två grupper. Dessutom så är jag borta nästa fredag och det finns ingen vikarie. Så här kommer det bli de närmaste veckorna. (Ni tjänar på det här tror jag så ni får vara glada)

Planering:
v41 torsdag - Jag kommer prata om argumenterande tal. Efter det, om vi hinner, så fortsätter ni att jobba med att färdigställa tal samt redigera textanalyser.
v41 fredag - Jag är i Berlin på fest, YEY!! Ni jobbar på egen hand med att färdigställa tal och analyser

v42 torsdag - besök på MAHs bibliotek.
v42 fredag - Grupp 1 håller tal:
Rasmus     Shirzad     Johan B     Simon F     Philip L     Sanaullah    Morgan

v43 torsdag - grupp 2 håller tal:
Tim     Linus     Simon S      Abdullah     Albin     Hanna     Anton T  
v43 fredag - grupp 3 håller tal:
Josefine     Jimmy     Matilda     Anton N     Pally     Louise     Johan S  

v44 LOV

v45 torsdag - grupp 3 håller argumenterande tal
v45 fredag - grupp 2 håller argumenterande tal

v46 torsdag grupp 1 håller argumenterande tal
v46 fredag - ni arbetar med er uppsats, genomgång av formalia etc.

v47 och framåt - uppsatsskrivning

Jag har lottat grupperna genom att trycka ut bilder på er och sen kastat pilar i olika färger. Självklart.
Ni kommer till den lektion då ni ska tala. Det är tajt tajt om tid så kom förberedda och beredda. De lektionerna som ni inte håller tal så arbetar ni med att förbereda era tal. Efter lovet så arbetar ni även med er uppsats i sv/hi de lektioner ni inte håller tal.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.