Pages

Tuesday, September 28, 2010

Onsdagen

Imorgon ska vi dra igång det riktiga arbetet med hemsidan. Det innebär att ni skulle behöva vara lite förberedda när ni kommer. Jag har bokat datasalen A219 (på torsdag ska vi vara i B116 som är bättre).

  • Ha med er era anteckningsböcker - komplettera dem ifall det behövs.
  • Vi kommer att arbeta i Google Documents. Det är en ordbehandlare (som Word) på nätet. Vi kommer att använda den en hel del under våra år tillsammans, men ni behöver skapa ett Google-konto för att använda det. Gör det nu: Skapa ett Google-konto! Skapa en mapp som heter till exempel "Albins svenska" om du nu heter Albin. Använd ditt eget namn. Se bilden:


  • Har ni klarat det så här långt är det jättebra. Sedan skulle jag också vilja att ni delar den här mappen med mig. Det innebär att jag får tillgång till allt som ligger i den (ni behöver aldrig mer maila mig dokument!) och att jag kan komma med kommentarer direkt i dokumentet! Så här delar ni:

.
Och sedan fyller ni i så här i rutan som kommer upp:


Har ni lyckats göra så här mycket när vi väl ses har vi kommit en bra bit på vägen och kan sätta igång och arbeta snabbare. Gör så långt ni kan, så hjälper jag er emd ersten på lektionen.

På lektionen ska vi sedan gå igenom:
  • arbetsfördelning
  • förarbete
  • vem skriver vi för?
  • ...sen får ni sätta igång!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.