Pages

Monday, May 30, 2011

Samhällskunskap och LPL inför betygssättningen

Idag har jag tittat igenom mina underlag och börjat fundera på betygen. Jag lovar att rätta och ta med i min bedömning det som kommer in senast onsdag 1/6. Det som kommer in senare rättar jag i mån av tid och i den ordning det kom in.

Samhällskunskap: Sex elever i klassen har omprov att göra - dessa omprov påverkar om ni får G eller IG på kursen. Om ni inte vet vilka ni är så får ni kolla med mig. Jag lägger ut instuderingsfrågorna till de läxförhör/prov vi haft. I morgon måste ni meddela mig vilket eller vilka prov ni vill skriva tisdagen 7/6.

Ni som inte har några omprov är lediga från samhällskunskapen tisdagen 7/6.

Många av er har fortfarande småuppgifter efter er. Kolla i "BG1B Uppgifter saknas" här på bloggen.

LPL: Uppgiften om min/en förening och föreningskunskap ord 1 och 2 ska vara klara och inlämnade senast onsdagen 8/6. Även "Utvärdering och reflexion kring grupparbete" ska vara inlämnat 8/6. Ni ska svara på minst fem av de 15 frågorna.

Grupparbetet om EU ska lämnas in skriftligen onsdagen 1/6 och redovisas muntligt tisdagen 14/6.

Många av er har fortfarande uppgifter efter er. Kolla i "BG1B Uppgifter saknas (blad 2)" här på bloggen. Uppgiften om ledare är särskilt viktig.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.