Pages

Thursday, October 27, 2011

Talen efter lovet

Efter lovet kommer jag att ha läst igenom era talmanus. Jag kommenterar inte längd utan jag förutsätter att ni själv har provat att hålla ert tal och vet hur lång tid det kommer att ta.

Nästa steg blir att skapa stödord utifrån era talmanus. Stödorden ska finnas som dokument i engelskmappen och jag kommer att trycka ut dem till er och ge dem till er vid provtillfället. Ni får inte använda ngt annat.

Talen hålls i v. 46 på måndagen och torsdagen. Jag presenterar talordningen på måndag morgon så alla måste vara "färdiga" inför måndagens lektion. Ha gärna presentationerna tillgängliga "i molnet" för då kan vi utgå från min dator och slipper plugga in nya hela tiden. Det tar tid.

I v. 47 är det reading- och listeningprov. Oförberedda, gamla, nationella prov, precis från förra året.

1 comment:

  1. Får man inte använda powerpoint? och visa lite bilder till talet?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.