Pages

Wednesday, October 20, 2010

Svenska, onsdag, v.42

Nu har jag läst alla era altser - nästan - och det har varit mycket roligt att få ta del av vad ni varit med om lite mer ingående. Ett par synpunkter:

  • Kort sammanfattning av dag samt en ordentlig ANALYS av dagen skulle dagsrapporterna innehålla. (många måste omarbeta här).
  • Satsradning och överanvändning av 'så' är något de flesta måste vara uppmärksamma på.
  • Bra med styckeindelning i de flesta fall och bra att ni håller ett och samma tempus i era texter! Fortsätt med det!
Idag kommer ni att få ta del av min respons och ni ska få omarbeta era texter enligt de instruktioner jag gett. Ni har säkert frågor på det jag skrivit. Om ni får vänta - rätta eller korrigera något annat så länge. Jag kommer så fort jag kan.

För att våra texter ska ge ett enhetligt intryck på hemsidan, och för att vi ska kopiera och klippa in alla era texter, måste alla ordna så era texter är skrivna så här:

  • Inga underrubriker
  • Kolla så att "Normal text"-rutan syns uppe i verktygsfältet lite till vänster.
  • Ariel, 11 punkter
  • Nytt stycke markeras med blankrad (det är det system de flesta använt). Ni som använt indrag (vilket också är korrekt) får korrigera det till blankrad.
  • Räkna ord: 150-350 ska det vara. Absolut inte mer. Då måste ni korta ner.
I ett annat inlägg finner ni arbetsfördelningen som sedan tar vid, vid nästa uppgift. Där ser ni alltså vad ni ska göra när ni har redigerat era texter.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.