Pages

Wednesday, October 6, 2010

Svenskan, onsdag, v. 40

Ja, jag snorar vidare här hemma, men tänker försöka vara tillbaka på torsdag, då vi ses 8.10 i B116! Hittills har ni ju börjat strukturera era texter och en del av er har kanske börjat skriva i Google Documents. Det fortsätter ni med idag. Åsa tar hand om er i alla fall första timmen. Detta är arbetsgången:

  1. Gör färdigt strukturen av din text - den ska vara detaljerad och indelad i delar/stycken. Informationen ska komma i den ordning det är tänkt att den ska komma i texten.
  2. Skriv din text - var noggrann både med innehåll och språk.
  3. Läs den här texten om vad man ska tänka på när man ger respons på andras texter.
  4. Bjud in två andra personer i klassen (på samma sätt som du bjöd in mig) och be dem ge respons på din text.
  5. Ge själv respons på två texter. Ge responsen i form av kommentarer direkt i dokumentet (markera text, klicka "infoga" och välj sedan "kommentar" - skriv i det fält som uppstår)
  6. När du har gett respons på två texter, och fått respons från två personer, redigerar du texten igen så bra du kan.
  7. Meddela mig att du är redo för min respons.
  8. Påbörja din andra uppgift
Noggrannhet vinner över snabbhet, mina vänner! Lägg tid och omsorg både på din text och din respons på andras texter. Ni börjar där ni befinner er och arbetar på så väl ni kan därifrån.

Spara alla anteckningar, din struktur och lämna in till mig när du börjar bli färdig. Allt används till betygsättningen.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.